Den 1 februari inleder Securitas sitt säkerhetsuppdrag för Förvaltningsrätten i Karlstad och Värmlands tingsrätt.
Förvaltningsrätten i Karlstad och Värmland tingsrätt har valt Securitas som leverantör till bemanningen av domstolarnas funktion för service och säkerhet. Securitas bemannar med ordningsvakter som kommer att arbeta med stationär bevakning säkerhetskontroll för inpassering till lokalerna, receptionistarbete samt övrig service och it hos kunden. I uppdraget ingår också flaggning, larmmottagning och utryckning. Securitas medarbetare ska upprätthålla god ordning och skapa trygghet samt arbeta för att förbättra service och interna rutiner i verksamheten.
Här tecknar du din prenumeration på Aktuell Säkerhet
En stor del av uppdraget innebär att Securitas väktare och ordningsvakter har en servicefunktion gentemot besökare och andra aktörer i lokalerna. Securitas medarbetare blir domstolarnas ansikte utåt genom att svara på allmänhetens frågor både via telefon och på plats via exempelvis receptionen.
– Vi är mycket tacksamma för det förtroende domstolarna i Karlstad ger Securitas då det är ett prestigeuppdrag för oss, säger Johan Flacking, Key Account Manager på Securitas Sverige AB. Uppdraget ställer mycket höga krav på oss som leverantör och de medarbetare som arbetar här. Uppdraget är speciellt i sin sammansättning och ska bli intressant och utmanande att följa. Vi är naturligtvis även jätteglada för att vi tog hem uppdraget på vår höga kvalitet och inte till lägsta pris genom ett väl utarbetat anbud och anbudspresentation. Jag känner mig mycket komfortabel inför denna leverans då vi har mycket duktiga och erfarna medarbetare och arbetsledning som kommer axla detta uppdrag.
Uppdraget inleds den 1 februari 2017.