Den franska presidenten Emmanuel Macron presenterade under måndagen “Paris Call for Trust and Security in Cyberspace” på de globala evenemangen Paris Peace Forum och Internet Governance Forum. Deklarationen är ett första steg för ett närmare globalt samarbete mellan länder, civilsamhället och den privata sektorn i syfte att stärka förtroendet, säkerheten och stabiliteten inom informationssäkerhet och Telenorkoncernen var en […]
Linda Kante
Uppdaterad: 13 november 2018Publicerad: 13 november 2018
Den franska presidenten Emmanuel Macron presenterade under måndagen “Paris Call for Trust and Security in Cyberspace” på de globala evenemangen Paris Peace Forum och Internet Governance Forum. Deklarationen är ett första steg för ett närmare globalt samarbete mellan länder, civilsamhället och den privata sektorn i syfte att stärka förtroendet, säkerheten och stabiliteten inom informationssäkerhet och Telenorkoncernen var en av dem som tillkännagav undertecknandet.
– Cybersäkerhet handlar om att skydda människor och våra digitala liv. Vi arbetar hårt för att våra kunders information ska vara säkra inom Telenor och våra säkerhetsinsatser ökar i takt med en förändrad hotbild. Samarbete mellan regeringar, privata sektorn och civilsamhället är nödvändigt för att minska hoten och skapa en ny global standard som ska stärka cybersäkerheten för våra invånare. Vi är stolta över att få vara en av de första som signerar Paris Call for Trust and Security in Cyberspace, säger André Årnes, säkerhetschef på Telenor Group.
Deklarationen som signeras av många globala aktörer är ett första steg för ett närmare samarbete mellan länder, civilsamhället och den privata sektorn med syftet att stärka förtroendet, säkerheten och stabiliteten inom informationssäkerhet. Även i Telenor Sverige satsar man stora resurser på säkerhetsarbetet.
– Som telekomoperatör fyller Telenor i Sverige en samhällskritisk roll precis som andra företag inom IT-och tekniksektorn och vi ställs idag inför en högre hotbild än tidigare. Som kund hos Telenor ska man alltid kunna känna trygghet till att vi behandlar och skyddar våra kunders uppgifter. Vi ser informationssäkerhet som en grundpelare för samhället och vår verksamhet, säger Ulf Andersson, säkerhetsexpert på Telenor Sverige.
ANNONS
Linda Kante
#cybersäkerhet
#paris
#telenor
Dela artikeln
Aktuell Säkerhet jobbar för alla som vill göra säkrare affärer och är därför en säker informationskälla för säkerhetsansvariga inom såväl privat som statlig och kommunal sektor. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik
Genom att klicka på "Prenumerera" ger du samtycke till att vi sparar och använder dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.
Manage Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.