Symantec har öppnat ett nytt kundcenter (Customer Management Center – CMC) för kunder över hela Europa, Mellanöstern och Afrika. Tanken är att underlätta för kunder och partners att samverka med företaget genom att införa ett centralt kundcenter med flera stödfunktioner för försäljning med fokus på att hjälpa små och medelstora företag, myndigheter och organisationer.
– Symantec gör världen till en säkrare plats genom att hjälpa människor, företag, och länder att skydda och hantera sin information, så att de kan fokusera på att uppnå sina mål. För oss i Sverige innebär kundcentrat en ökad tillgänglighet för både kunder och partners, men även en större räckvidd, säger Ola Ramberg, ansvarig för Symantecs kanalstrategi i Sverige.
CMCs huvudverksamhet utgår från Dublin, Irland. CMC stöder för närvarande flera språk, däribland svenska, franska, tyska, spanska och holländska.
– De partners som vill knyta en ännu närmare kontakt med nya teamet och utveckla sina affärer med Symantec är välkomna att besöka CMC, säger Ola Ramberg.
Det nya centret kommer att ge ett europeiskt försäljningsstöd och ge kunder och partners en bättre, mer tillgänglig kontaktyta. Genom invigningen av CMC, har 200 nya arbetstillfällen skapats under 2013 och företaget kommer fortsätta att förse CMC med ett team av skickliga medlemmar som talar flera språk.