RCO och AddSecure ska gemensamt arbeta för att säkra övergången till kvalitativa, tillförlitliga och framtidssäkra porttelefonilösningar.

AddSecure har utvecklat tjänsten Connect Intercom, en modern porttelefonilösning som realiseras via en terminal, Edge VS, som kommer underlätta för både installatören och slutkunden.

Teckna din prenumeration på Aktuell Säkerhet här

Terminaltjänsten gör det möjligt att digitalisera de analoga signaler och samtal som kommer från RCOs porttelefoner och på så sätt koppla upp samtalet. Lösningen är utformad för att förenkla installationsprocessen och minimera produkthanteringen för kunden. Det innebär en förbättrad röstupptagning och RCO kommer inte längre vara beroende av en fast uppkoppling då terminalen istället kopplar upp ett så kallat hypertelefonisamtal via 4G-nätet.

– För oss innebär detta ett nytt och spännande segment, samt en möjlighet för oss att adressera nya kundkretsar. Produkten i sig öppnar dessutom upp för flera olika applikationer på samma lösning. Vi är stolta över samarbetet med RCO där vi kombinerar expertis, vilket har resulterat i en smart konfigurerad lösning, samtidigt som vi stärker vårt Smart Alarms-erbjudande i Sverige, säger Olof Samuelsson, försäljningschef på AddSecure.

– Från båda sidor tar vi nu ett kvalitetsansvar för funktionen av porttelefonikommunikationen. RCO och AddSecure vill tillsammans säkra kvaliteten på porttelefonslösningar för att möta det uttryckta behovet från kunder, och där har AddSecure nu har tagit fram en smidig, hållbar och effektiv lösning, säger Patrik Drugge, produktchef, RCO Security AB.