PAS Card och Nexus, som sedan augusti 2012 ingår i samma koncern, har slagit ihop sina säljorganisationer och anställt Petra Almering till ny marknadschef för Skandinavien. Det är ett steg i att knyta företagen närmare varandra och ta koncernen till en ny nivå på den skandinaviska marknaden.
– Jag är oerhört glad över det förtroende jag fått och jag är övertygad att vi kommer att fortsätta växa inom fysisk och logisk access. Vårt mål är att alltid erbjuda den bäst anpassade lösningen för varje tillfälle, säger Petra Almering.
Beslutet att slå ihop de båda säljorganisationerna är ett led i företagets mål att bli ett självklart val för befintliga och potentiella kunder på marknaden för fysisk och logisk access. Säljarna inom koncernen får en bredare produktportfölj att arbeta med, vilket ska ge dem möjligheten att hjälpa koncernens kunder ännu bättre inom lösningar för fysisk och logisk access. Kompetensen och kunskapen kommer att breddas hos respektive säljare samtidigt som de kommer att fortsätta att vara experter inom respektive affärsområde.
– Vi kommer inte att fokusera mindre på våra ursprungsprodukter, PAS Cards säljare kommer fortfarande att vara experter på plastkortsskrivare, läsare, kort och korttillbehör. Men i och med sammanslagningen blir det naturligare för dem att även ha kunskaper kring till exempel Nexus BYOD- och PKI- lösningar, säger Freddie Parrman, vd på PAS Card.
Petra Almering förstärker det seniora teamet inom koncernen som skandinavisk marknadschef. Petra har en lång och bred erfarenhet från ICT-industrin där hon haft ledande befattningar inom försäljning och marknad. Petra kommer närmast från rollen som Partner Marketing Manager Emea på Cisco.
–Vi har alltid satsat mycket på vara synliga på marknaden, när vi nu växer i snabb takt vill stärka vår position ytterligare. Vi vill ta Nexus group till nästa nivå över hela Skandinavien, säger Freddie Parrman om anställningen av Petra.