– BankID är ju den mest använda och mest förväntade metoden för att identifiera sig digitalt i Sverige. Därför var en implementation av denna metod ett naturligt steg för att erbjuda våra kunder en bättre och förenklad kundupplevelse, säger Malin Pettersson, head of digital store & infra på Lensway Group.

– Vi är otroligt nöjda med vårt samarbete med IDKollen. Vi fick bra information och stöd under projektet och själva implementeringen gick smidigt. Sedan starten i april ser vi en stadig ökning av identifieringar. Kunderna verkar uppskatta servicen som inloggning med BankID innebär och vi har fått flera positiva kommentarer. Lösningen kommer även att implementeras i övriga nordiska länder.

– Vi ser fram emot att samarbeta med Lensway för att ta deras självbetjäning till nästa nivå. Marknaden för digital identifiering börjar mogna och vi ser ett ökat intresse bland e-handlare. De känner behovet att förbättra tryggheten och säkerheten för både sig själva och sina kunder, vilket vi rekommenderar säger Karin Giertta, marknadschef på IDkollen.