RCOs satsning på ökad marknadsföring och branschnärvaro går vidare och sedan mitten av november är Henrik Paulsson, tidigare marknadsspecialist på RCO, ny marknadschef för passerbolaget. Han tar nu plats i ledningsgruppen och får totalansvar för RCOs marknadsarbete.
Henrik Paulsson, 29, är journalist i grunden och har jobbat flera år på både tidningsredaktioner och översättningsbyrå. Sedan maj 2014 har han varit anställd på RCO Security och närmast innan dess kom han från reklambyrån Ratata Communication – ett systerbolag till säkerhetsförlaget AR Media.
– Äntligen har vi en marknadsavdelning som fungerar riktigt bra och professionellt. Jag har stora förhoppningar inför framtiden och det känns väldigt kul att ha ombord Henrik på RCO, säger Lars Mattsson, vd.
– Mitt inledande halvår på RCO kunde inte ha varit bättre och det känns naturligtvis väldigt bra att nu få marknadsansvaret fullt ut, säger Henrik Paulsson.