WisetNet III camerasHanwha Techwin Europe har aviserat att de ska förstärka sitt team som jobbar med kundtillfredsställelse. Förutom att investera i lokalt baserade tekniker runt om i Europa har företaget också rekryterat ett team flerspråkiga tekniker och logistikexperter som har utbildats i att ge råd och stöd för alla produkter inom Hanwha Techwins stora sortiment av videoövervakningslösningar.

Bob (H.Y.) Hwang Ph.D.– Vi vet att det inte räcker med innovativa, funktionsrika kameror, skrivare och programvara som kan ge installatörer och systemintegratörer en konkurrensfördel. För att uppnå vår målsättning att vara marknadsledande måste vi också erbjuda enastående stödtjänster både före och efter försäljning. Detta innefattar att på ett effektivt sätt hantera och slutföra ordrar, RMA och reparationer, samt erbjuda direktsupport via telefon för alla kunder som behöver snabba svar på tekniska frågor, säger Bob (H.Y.) Hwang Ph.D, verkställande direktör, Hanwha Techwin Europe.

Service

En anläggning i Holland fungerar som bas både för Hanwha Techwin Europes flerspråkig team av tekniker samt för en serviceverkstad som gör det möjligt för Hanwha Techwin Europe att konsekvent uppfylla sitt löfte om reparationstider på fem dagar när fel uppstår. Detta kompletteras av en avancerad utbytesservice som är utformad att ge installatörer en försäkran om att de kan reparera ett videoövervakningssystem så fort som möjligt.

Logistik

Anläggningen i Holland är också bolagets viktigaste europeiska lager. Med en bemanning av logistikexperter säkerställs det att bolaget kan leverera alla lagerförda ordrar till alla delar av Europa inom tre dagar.

– Vår fortsatta satsning på kundservice gör det möjligt för oss att reagera snabbt och effektivt till ett brett utbud av krav både före och efter försäljning. Våra distributionspartners måste ibland expediera stora ordrar som inte har funnits med i förhandsberäkningarna. Genom att arbeta tillsammans med våra kollegor på tillverkningsavdelning lyckas vi konsekvent leverera åtminstone 90 procent av de produkter som krävs för var och en av dessa ordrar inom två veckor, säger Bob (H.Y.) Hwang Ph.D.