Besedo är ett svenskgrundat kunskapsföretag, inriktat på att öka kvalitet, kundnytta och värde för företag som har användargenererat innehåll på webben. Bland kunderna i Sverige finns bland annat Blocket och Vivino. Jonas Strandell är CMO på Besedo och ligger tillsammans med kommunikationsbyrån Aimfor bakom bolagets nya poddsatsning “The Clean Feed”.
– I podcasten pratar vi med såväl entreprenörer som forskare, alla har de erfarenhet av olika aspekter av vad säkerhet innebär på internet. Med “The Clean Feed” vill vi belysa vikten av att skapa ett tryggare internet för alla – barn som vuxna, säger Jonas Strandell.
Viktig podd
Bland gästerna syns bland annat Gustav Berghog, vd på e-learningföretaget Junglemap,
barnforskaren Frida Lygnegård, Jenny Persson från Aktuell Säkerhet och profiler inom den svenska e-sportscenen.
– Bland alla digitala plattformar finns ett mått som kallas “Time To Penis” (TTP) – det vill säga hur lång tid det tar för första penisliknande föremålet att skapas. Det kan ju tyckas infantilt och lite roligt, men om måtten var “Time To Swastika” eller “Time To Rape Threat” så sätter sig skrattet i halsen. Det här är ett gigantiskt problem för alla företag som låter människor interagera med varandra, och det ska belysas vilket fantastiskt jobb de gör för att du och jag ska ha ett säkrare internet, avslutar Jonas.
Det här är The Clean Feed – en podcast från Besedo. Lyssna på podcasten här:
Om Besedo:
Besedo är ett svenskt content moderation-företag, bland kunderna återfinns bland annat Blocket och Vivino. De ser till att användargenererade plattformar hålls rena från skadligt innehåll som bluffannonser och olämpligt innehåll.