Enligt Louise Ringström Grandinson står säkerhetsbranschen inför en förändring vilket gjorde att de nu ville hitta ett bredare samförstånd mellan PR och de digitala aktiviteterna.
– Säkerhetsbranschen genomgår ett generationsskifte och konkurrensen har ökat ganska kraftigt. Vi håller en stark position på marknaden och har valt att jobba ”under cover” med hög integritet och det kommer vi att fortsätta med. Däremot behöver vi kavla upp ärmarna och synas mer utåt och ta del av säkerhetsdebatten som pågår nu med bland annat säkerhetsskydd, cybersäkerhet och digital debatt. SRS kombinerar branschens mest kompetenta personal med lokala nätverk, marknadsledande teknologi och beprövade rutiner och erbjuder unika kundanpassade helhetslösningar varhelst vi verkar. Vi behöver hjälp med kommunikationen och har valt att ta in specialister för att sköta vår PR och digitala närvaro, säger Louise Ringström Grandinson
Uppdraget gäller traditionell PR samt kreativa digitala lösningar för att nå ut till privatpersoner, företag och myndigheter, som får tillgång till bolagets unika fler säkerhetstjänster, särskilt inom tekniska och digitala produkter, utan att förlora den personliga förankringen.
– Vi är mycket glada över att ha fått förtroendet att genomföra detta uppdrag tillsammans med SRS och ser en enorm potential framåt för bolaget och varumärket. Tack vare vår expertis i PR, Employer Branding, digitala lösningar, och kreativa sociala mediestrategier förväntar vi oss att lyfta SRS till nya höjder, säger Mona Cohen på The High.