– Att samla våra kärnvarumärken – Salto, Gantner och Vintia – under Salto Wecosystem återspeglar vårt åtagande att leverera omfattande men ändå distinkta lösningar och tjänster som förbättrar tillträde, effektiviserar verksamheten och förbättrar användarupplevelsen inom ett brett spektrum av kundsegment. Den nya varumärkesplattformen möjliggör en mer sammanhållen marknadsstrategi och skapar ytterligare värde för våra partners som kan dra nytta av styrkorna hos varje varumärke för att leverera innovativa lösningar. Förmågan att behålla distinkta lösningar, tekniker och varumärkesegenskaper samtidigt som man delar och möjliggör varandras synergier är ett bevis på styrkan i Salto Wecosystem och den samarbetsanda som främjas inom varje varumärke, säger Aznar Sethna, CSMO för Salto.

– Salto har ett engagemang för en hållbar leverans av våra produkter. Vi kommer att fortsätta med detta fokus i Salto Wecosystem och lovar att införliva metoder som hjälper oss att leverera en säkrare, sammankopplad värld som positivt påverkar framtida generationer, säger Marc Handels, medgrundare och CTIO på Salto.