Nokas och Fujitsu Sverige har slutit ett nordiskt serviceavtal, som innebär att Fujitsu ansvarar för support och service av Nokas 1 400 uttagsautomater i Norden.
Avtalet sträcker sig över tre år, med option på ytterligare två år, och börjar gälla den första april 2018. Fujitsu ansvarar för support och fältservice för fler än 1 400 uttagsautomater i Finland, Norge och Sverige. Dessutom kommer Fujitsu att bistå Nokas med en servicedesk som anställda och service-tekniker kan vända sig till vid behov.
Teckna din prenumeration på Aktuell Säkerhet här
Fujitsus gedigna erfarenhet av underhåll och kvalitetssäkring av bankomater var avgörande i valet av leverantör.
– Vi är mycket glada över att Nokas gett oss förtroendet att serva deras bankomater i Norden. Vi på Fujitsu har lång erfarenhet av den här sortens uppdrag och är stolta över att vi genom detta arbete säkrar en samhällsviktig funktion, säger Karin Schreil, vd Fujitsu Sverige och Skandinavien.
– Nokas behöver tjänsteleverantörer som Fujitsu som har ett välutbyggt nätverk av fältservicetjänster. Servicenivå och kvalitet var de faktorer som var avgörande i vårt val av leverantör, säger Andreas Schei, Head of Strategy & Business Development, Nokas.