Logpoints användare kan därmed undersöka vilken potential den AI-drivna chatbotten har, och hur den kan användas för att förbättra deras cybersäkerhet.
– Det är alltid lika spännande att kunna ge kunderna chansen att utforska den senaste tekniken. ChatGPT är ett exempel på en ny teknik som kan användas för att minska arbetsbördan. Det är väldigt viktigt att hänga med i teknikutvecklingen. Innovationer och trender kan hjälpa oss fortsätta utveckla hur cybersäkerheten hanteras hos kunderna, säger Edy Almer, Logpoints produktchef för Threat Detection och Incident Response.
Logpoint SOAR är en lösning som automatiserar undersökningen av säkerhetsincidenter. Den ger även verktyg som kan hjälpa säkerhetsanlytiker att automatisera hur incidenter besvaras. Logpoint SOAR har dessutom en rad förinställda playbooks och gör det även möjligt att skapa specialanpassade playbooks som automatiserar upptäckten av incidenter såväl som processerna som besvarar dem.
Den nya Integrationen med ChatGPT gör att kunderna kan testa hur SOAR-playbooks kan användas med ChatGPT.
– Våra kunder undersöker gärna ny teknik, och ChatGPT är inte något undantag. Den nya integrationen är tänkt att göra det möjligt att testa om tekniken kan minska tidsåtgången för att sätta samman en attackrapport, vilket är en rapport som lagstiftningen i Europa, USA och Asien kräver att man sätter ihop. Potentiellt kan säkerhetsanalytiker på det här sättet få mer tid över, säger Christian Have, Logpoints CTO.