
– Det är med stor glädje jag tar min an uppgiften att leda hjärtat av SOS Alarms verksamhet – mötet med de tusentals människor som varje dygn ringer 112 och alla de kunder vi samarbetar med inom säkerhets- och jourtjänster. Samtidigt har vi som bolag en stor uppgift att vända utvecklingen med alltför långa svarstider. Det kommer att vara prioriterat framöver, säger Jonas Lind.
Jonas Lind började på SOS Alarm 2015 som försäljningschef. De senaste fem åren har han varit chef för SOS Alarms tjänsteutveckling med ansvar för bolagets tjänsteportfölj, utvecklingsbudget och innovationsledare. Han har varit drivande i SOS Alarms digitala transformation och i företagets förändringsarbete.
– SOS Alarm är inne i den största rekryteringssatsningen någonsin med fokus på operativ personal. Jag ser fram emot att leda verksamheten med än större fokus på medarbetarnas arbetssituation där fler kollegor är en grundläggande förutsättning för att utveckla SOS Alarm vidare. Hela vår verksamhet bygger på hängivna medarbetare som vill göra en insats för ett tryggare Sverige, säger Jonas Lind.