Denise Persson är CMO på Snowflake.

Ett exempel är den marknadsplats för klimat som nyligen lanserades; Data Collaboration for the Climate, vars syfte är att lyfta och sprida data och information om klimat och miljö till tusentals globala verksamheter som i sin tur har hållbarhet högt på agendan. Därmed blir man en viktig spelare i kedjan som går från tanke till handling.

– Våra kärnvärden handlar om att omfamna att vi alla är olika och att vi tillsammans bara har en jord. Genom vår klimatsatsning kan vi dra vårt strå till stacken, säger Denise Persson.

Denise Persson har arbetat inom tech sedan 2003 och gått via bolag som Commodore i Sverige och Genesys i Frankrike. Hon har i skrivande stund varit på Snowflake i sex år och berättar att hon är stolt över att företräda ett bolag som så helhjärtat arbetar för en kultur som inkluderar alla.

– Halva vårt säljchefsteam utgörs av kvinnor och för oss är det viktigt att våra kvinnliga ledare inspirerar varandra. Vi har till dessutom en kvinnlig head of diversity som jobbar med mångfaldsfrågor på heltid. Hon sköter även våra samarbeten med andra organisationer som arbetar för allas lika värde, till exempel Pride, fortsätter Denise Persson.

När vi träffar henne befinner vi oss i Las Vegas på Snowflakes stora årliga konferens som sträcker sig över dagarna fyra. Och den mångfaldskultur hon beskriver märks tydligt i bland annat talarprogrammet.

I bolagets merchendise shop är varenda pinal till hundra procent återvinningsbar. Och Denise Persson berättar att all den mat som blir över under konferensen kommer att skänkas till människor som behöver den.

– En annan grej som vi är stolta över är att Världsnaturfonden är här – tillsammans med dem har vi ett projekt som syftar till att rädda isbjörnarna. Vår världs välbefinnande är också en säkerhetsfråga, avslutar hon.