…Henrik Davidsson från NTT Security som ansvarar för satsningen på ett nordiskt innovationsprogram kring cybersäkerhet för att hjälpa kunder att höja motståndskraften mot de allt mer avancerade cyberattackerna. Till en början har fyra företag valts ut som partners på de nordiska marknaderna men det blir snart fler. Teckna din prenumeration på Aktuell Säkerhet här Vilken är […]
Linda Kante
Uppdaterad: 7 juni 2017Publicerad: 7 juni 2017
…Henrik Davidsson från NTT Security som ansvarar för satsningen på ett nordiskt innovationsprogram kring cybersäkerhet för att hjälpa kunder att höja motståndskraften mot de allt mer avancerade cyberattackerna. Till en början har fyra företag valts ut som partners på de nordiska marknaderna men det blir snart fler.
Vilken är bakgrunden till att ni tagit fram det här programmet?
– Det finns en rad olika anledningar. En av de viktigaste är eskalering i antal incidenter som ökat år efter år. Dessutom har vi sett att hoten blir allt mer sofistikerade. Sedan investerar kunder i punktlösningar istället för att se över en komplett resilient cyber defence architecture. Det råder även en brist på rätt kompetens samt för mycket information som flödar från de olika punktlösningarna vilket ökar svårigheten att se hela hotbilden
– Ett annat stort behov är att kunna hantera “the cyber intelligence gap” med en balanserad ansats, genom korrekt investering mellan People, Process & Technolgi. Det är inte alltid lätt för kunder att veta vilken teknisk lösning som fungerar för just dem och det vill vi hjälpa dem med. Affärsnyttan av cybersäkerhetslösningar är att använda innovativa lösningar kan sammanfattas med fyra ord; relevans, noggrannhet, effektivitet och förtroende. Utöver det finns nya större regulationskrav i och med GDPR.
Hur resonerade ni när ni valde ut era fyra samarbetspartners?
– Vi överväger hela tiden olika teknologier och har valt att skapa innovationsprogrammet för att öka förståelse av affärsnyttan av innovation mer för våra kunder. Vi tittar även på vad den stora utmaningen är hos kunderna, vilka typer av teknologier och tjänstepaketeringar som fungerar bäst för dem och som skapar affärsnytta för kunden och slutligen löser en stor affärsutmaning idag och imorgon
Vad är den största utmaningen idag när det kommer till företags arbete med cybersäkerhet?
– Ovetskapen om någon redan nu har tillgång till organisationens infrastruktur, information och att konventionell teknologi skapar blind spots är en gnagande oro.
Vad har ni för förväntningar på programmet och hur tänker ni att det kan utvecklas?
– Att kunderna ser värdet i innovation och hur det minskar gapet mellan det kraftigt ökade antal incidenter. Dessutom erbjuds kunderna se affärsnyttan i att få en tjänst som kombinerar rätt kompetens med ny innovativ teknologi som avlastar den egna organisationen och höjer motståndskraften till nya attacker. Utvecklingen är konstant och det som fungerade igår är inte tillräckligt för att vara säker imorgon.
ANNONS
Linda Kante
#cybersäkerhet
#NTT
Dela artikeln
Aktuell Säkerhet jobbar för alla som vill göra säkrare affärer och är därför en säker informationskälla för säkerhetsansvariga inom såväl privat som statlig och kommunal sektor. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik
Genom att klicka på "Prenumerera" ger du samtycke till att vi sparar och använder dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.
Manage Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.