Fujitsus nya tjänst Fujitsu Security Incident Response Managementska ska hjälpa verksamheter att stärka sin förmåga att effektivt kunna hantera cyberattacker.
Teckna din prenumeration på Aktuell Säkerhet här
”Många företag är ännu inte fullt medvetna om omfattningen av de cyberrelaterade risker de står inför och de är därför inte förberedda på att kunna hantera dessa. Avsaknaden av beredskap märks inte minst i hur många företag som saknar en komplett säkerhetsstrategi gentemot cyberhot. Incidenter hanteras oftast manuellt och på en ad-hoc-basis.” skriver Fujitsu i ett pressmeddelande.
”Den nya säkerhetsbedömningstjänsten låter verksamheter ta reda på sin mognadsgrad och förmåga att både kunna upptäcka och agera vid cybersäkerhetsincidenter. Tjänsten tillför därmed utökat skydd både för affärskritiska data och företagets rykte och bidrar till större expertis till lägre totalkostnad. Tjänsten hjälper också verksamheter att förstå vilka nästa steg som måste tas för att öka beredskapen och se till att den formulerar rätt åtgärder för att snabbt och fullständigt kunna återhämta sig från angrepp.”