I slutet av april 2017 tecknade Eyeonid och Ateles en avsiktsförklaring om samarbete och återförsäljning av Eyeonids tjänster som nu har lett till ett tvåårigt partneravtal.
Ateles som har sin spetskompetens inom strategirådgivning, systemintegration och utveckling av innovativa och användarvänliga e-handelslösningar kommer erbjuda Eyeonids tjänster till sina kunder som bland annat består av flera av Sveriges större modevarumärken. Vidare har Ateles lagt stort fokus på att såväl GDPR-säkra sina egna system och lösningar till kunder som att ta fram nya GDPR-erbjudanden.
Eyeonid Group AB som utvecklar proaktiva ID-bevakningstjänster och Textanalystjänster under varumärkena EyeOnID, EyeOnPass och EyeOnText har tydligt positionerat sina tjänster som ”First line of Defence” säkerhetstjänster, som passar väl in mot kommande GDPR förordningen och Ateles kunder.
Partneravtalet innebär att Ateles kommer att kunna återförsälja samt erbjuda samtliga av Eyeonids tjänster. Parterna kommer löpande under avtalet tillsammans arbeta fram olika paketeringarna och erbjudanden som Ateles sedan succesivt kommer att erbjuda.
– GDPR är en fråga högt upp på agendan för alla våra kunder likväl som ID-säkerhet. Därför är det viktigt för oss att kunna erbjuda expertis inom området kopplat till digital handel. I och med samarbetet med Eyeonid, säkrar vi ytterligare en viktig pusselbit för våra kunders anpassning till de nya reglerna som GDPR medför, samtidigt som vi stärker vårt erbjudande gällande ID-bevakning kopplat till digital handel, säger Pär Eliasson, vd på Ateles Consulting.
– Det känns extra roligt att ha kommit i mål med detta avtal då Ateles har väldigt goda kunskaper och erfarenheter inom ett, för Eyeonid, strategiskt viktigt område – e-handel. Eyeonids produkter och tjänster gällande såväl säkerhet som inom GDPR-området passar som handen i handsken för den verksamhet som Ateles bedriver och jag är övertygad om att deras kunder kommer att uppskatta vårt gemensamma erbjudande, säger Daniel Söderberg, vd på Eyeonid Group AB.