Cybersäkerhet toppar lista över största hoten mot tillväxt
– Det handlar om att skapa långsiktigt värde för alla intressenter, kunder, anställda, investerare och samhället. Nu mer än någonsin bryr sig människor om vad organisationen de jobbar för, eller med, står för och vilken vd som leder, säger Tina Zetterlund, Head of Clients & Markets, KPMG. Framtidsoptimism, expansion, nya utmaningar och siktet inställt på ESG-målen, […]
Linda Kante
Uppdaterad: 16 september 2021Publicerad: 16 september 2021
Tina Zetterlund
ANNONS
– Det handlar om att skapa långsiktigt värde för alla intressenter, kunder, anställda, investerare och samhället. Nu mer än någonsin bryr sig människor om vad organisationen de jobbar för, eller med, står för och vilken vd som leder, säger Tina Zetterlund, Head of Clients & Markets, KPMG.
Framtidsoptimism, expansion, nya utmaningar och siktet inställt på ESG-målen, det sammanfattar årets upplaga av KPMG:s globala studie CEO Outlook – en framtidsinriktad undersökning bland företagsledare. För första gången sedan pandemin slog till ser företagsledare optimistiskt på den globala ekonomins tillväxtutsikter, hela 60 procent tror på en positiv tillväxt de kommande tre åren. Däremot ser man utmaningar på sin egen tillväxtagenda. Efter ett drygt år med arbete hemifrån toppar nu cybersäkerhet och hållbarhetsfrågor listan över största hoten mot tillväxt.
– Mångfald, jämlikhet och integration stiger på företagsledares prioriteringslista. Vi ser att pandemin har gjort att vd:ar världen över sätter ESG i fokus för sina återhämtnings- och tillväxtstrategier. Att fokusera på en djärv ESG-strategi kan hjälpa företag att växa i den nya verklighet vi står inför, säger Tina Zetterlund.
30 procent av de tillfrågade planerar att investera mer än 10 procent av sina intäkter i hållbarhetsåtgärder under de kommande tre åren och hela 87 procent anser att företagens syfte är centralt för att bygga upp sitt varumärkesrykte.
– En läxa vi lärt oss av pandemin har varit att vi måste samarbeta för att lösa stora problem, och viktigast av allt är att ESG ligger centralt i de flesta affärsplaner. Resultaten från rapporten visar att företag är redo att samarbeta nära regeringar för att uppfylla sina ESG-åtaganden och är beredda att hållas ansvariga för att leverera, avslutar Tina Zetterlund.
ANNONS
Linda Kante
#CEOGlobal
#cybersäkerhet
#kpmg
Dela artikeln
Aktuell Säkerhet jobbar för alla som vill göra säkrare affärer och är därför en säker informationskälla för säkerhetsansvariga inom såväl privat som statlig och kommunal sektor. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik
Genom att klicka på "Prenumerera" ger du samtycke till att vi sparar och använder dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.
Manage Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.