Det nya varumärket, ”Turvallisesti Kotona by AddSecure” (som översatt betyder trygg hemma), hjälper seniorer att känna sig trygga med att bo kvar hemma samtidigt som det ger anhöriga sinnesro. Abonnemangstjänsten, som är tillgänglig online, förser äldre med trygghetslarm med en direktlinje till en larmcentral som drivs av AddSecure, där utbildad personal står beredd att hjälpa till.
– Det är lätt att ringa efter hjälp med trygghetsenheten, vi svarar på larm dygnet runt alla dagar på året. Om det till exempel handlar om en fallolycka i hemmet hjälper en utbildad vårdgivare till. Vår lättanvända tjänst kombinerar personlig vård med pålitlig och säker teknik som säkerställer användarens trygghet 24 timmar om dygnet”, säger Ståle Moe, affärsområdeschef för Smart Care på AddSecure.
AddSecures nya tjänst är ett svar på samhällets begränsade resurser och hjälper äldre att behålla sin självständighet i hemmet, samtidigt som anhöriga ska känna sig trygga i vetskapen om att hjälp aldrig är långt borta.
– Att kunna hjälpa människor att bo kvar hemma längre är avgörande inte bara för deras eget välbefinnande, utan också för samhället i stort. Genom att dra nytta av uppkopplad teknik kan samhället bättre svara på det ökade behovet av äldreomsorg och bidra till att avhjälpa vårdkrisen. Detta är helt i linje med AddSecures vision om en säkrare och smartare värld och något jag är väldigt stolt över, säger Stefan Albertsson, vd för AddSecure.